pátek 30. září 2011

Predátoři útočí


 Aneb, co nového v šuplíku. Po dlouhé době jsem se odhodlal k pokusu nakoupit, pokud možno, slušný model predátora v měřítku 1/6. Objevil jsem eshop kdesi na Thaiwanu a risknul docela vetší objednávku, 2x predátor 1/6 a 1 x maska 1/1. Cca po dvou měsících to mám na stole a kochám se. Už na MF jsem zmínil, že raději drahý originál, nežli kopii za 30 dolarů, kde místo alespoň trochu slušného odlitku dostanete hnus. Bohužel někderé z figur, které se mi líbí už se mi jako originál sehnat nepodařilo. Cena těchto je někde mezi kopií a originálem, tak jsem to risknul. Zatím jsem pouze vybaloval a pominu-li skutečnost, že u jedné figury chybí noha ( už jde v dopise ), zatím jsem příjemně překvapen. Velice slušné odlitky z porcelánovitého resinu, velmi detailní a s minimem všech nectností jako jsou kuličky, zatečeniny, nedolité detaily kvůli vytrhané levné formě. Co se týká opracovatelnosti, to se teprve uvidí. Dělící rovina velmi rozumná a pokud půjde rezin dobře brousit, nevidím v ní problém.



Takto vypadá odlitek AXERATORa, v podstatě si myslím, že příprava bude záležitostí trocha tmelení a broušení; nic co bychom nezvládli, mám doma garážové modely, které jsou nesrovnatelně horší (ale které prostě musím mít, znáte to ).  Pohled na detaily je dostatečně výmluvný.

 A dále odlitek SHEELA - Predator Female, ženská varianta predátora. Opět proti kvalitě provedení odlitku nelze nic namítat. Jestli ve filmu běhaly ženské predátorky si teď nevybavuji, ale vzhledem k tomu, že u tohoto druhu, myslím, nelze předpokládat samosnubnost, někde tam určitě budou. A proč by to nakonec nemohly být i bojovnice, taková domácnost je hned veselejší. Vlevo detail podstavce, pěkné zviřátko, mám pocit, že se jeho odlitek objeví i u jiných mých modelů.



 



maska je kombinací resinu
a skleněných vláken
 Nakonec lahůdka - maska  v měřítku 1/1, rozměr cca 470 x 260 mm; je to poctivý kus jakési hmoty, dle mého soudu kombinace rezinu a jako podklad jsou použita skleněná vlákna. Provedení opě v pohodě, vzhledem k velikosti si vyžádá určitě dost pozornosti, aby výsledek stál za to. Těchto masek existuje asi 5 různých , dle druhů predátorů a pokud se tato povede, určitě nebude u mě doma poslední. Jen nerudovské dilema zde poněkud nabírá na důrazu a totiž: ".. kam s ní ??.."  Naprosto logické umístění, stěna v našem obývacím pokoji, bylo hned v zárodku velmi rezolutně vetováno. Kým předpokládám netřeba zmiňovat. A to nehovořím o tom, že v nabídce existuje dokonce lebka predátora v měřítku 1/1 a 1/1,5. Ne, nepředjímejme činů budoucích :-)) . Ke koupi samozřejmě nikoho nenutím, ale myslím, že zde nehrozí zklamání tak fatální, jako u kopií, které si mi za levný peníz draze válejí v šuplíku.
 

Žádné komentáře:

Okomentovat